15 Aralık 2015 Salı

Arşiv Okumaları / 167

Kaymakam Pâşâ ve Kapudân-ı Deryâ gayret-şi’ârım
Gönderdiğin telhîs-i teselli-i muhlîsin mâ‘lûmum oldu. Ben yüzümü Cenab-ı Âlime’s-sırri ve’l-hafiyyâta tutdum benim andan gayrı mu’înim yoktur. Ehl-i İslâm’da gayret yok ve bu gayretsizlik bana hayret veriyor. Ol Cenâb-ı Haliki’s-semâvâti ve’l-ard bizlere yardım eylesün. Amin… Bu dünyâya gelmekden garaz nefs-i emmâreye mütaba‘ât olmayub ancak “ve mâ halaktu’l-cinne ve’l-inse illâ li-ya’budûnî” ayet-i kerimesinin mazmûn-ı ita’at-makrûnuyla âmil omak içündür. Bizim büyük düşmânımız nefsimizdir hâlâ ona gâlib olduğumuz yoktur. Her ne vakit nefsimize gâlib olursak din düşmânları ol vakit mağlâb olur. Hüdâ islâh eylesün. Âmin…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.