12 Mart 2015 Perşembe

Osmanlıca ile Tanışma Hikayem / Haydar Enes Egesel

Osmanlıca ile tanışma serüvenimi anahatları ile anlatmaya çalışayım.

Başlangıç tarihi: 2009, yani Türk Dili ve Edebiyatı bölümüne başladığım tarih... Kur'an okumayı bildiğim için harfleri tanıma faslı olmadan hızlı bir şekilde öğrenmeye başladım. Kısa sürede bu bir ibtila haline geldi ve aslında kendimi bu konuda daha da geliştirmek adına (bu yüzden bir sene okulu uzattım) ikinci yılında Tarih bölümüne de başladım. Böylelikle şiir, roman, Tezkire gibi ürünlerin yanında arşiv belgeleri ile de taniştım. Çeşitli yazı ve metin türleriyle karşılaşmak beni daha fazla mesai harcamaya yöneltti. Bu sırada Değerli hocalardan çok şey.öğrendim. bilhassa Muzaffer hocamdan Allah razı olsun.
Mezuniyet senemde Facebook'da, bu sahife dahil olmak üzere bir kaç sayfayı takibe başladım ve bu bir kırılma evresi oldu. Bu sayfalarda kendimi çok geliştirdim. 

İlmde (osmanlıca da pekâlâ ilimdir) merak çok önemlidir. Özellikle zihnimde belirlediğim bazı konuları Osmanlıca öğrenmeden çözemeyeciğimi biliyorum. Allahın inayetiyle muvaffak olmayı diliyorum.

Bir diğer mesele de büyük dedemden kalan el yazması güzel bir eseri,  belki günün birinde neşretme bahtiyarlığına ulaşma isteğidir. Vazife addettim bunu. Allah evladıma da öğretebilmeyi nasib etsin.

Osmanlıca bir ibtiladır. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.