12 Mart 2015 Perşembe

Osmanlıca ile Tanışma Hikayem / Mustafa Sözcü

Benim osmanlicayla tanismam size nazaran cok daha gec oldu hocalarim. Universite birinci sinifta ilk defa osmanlica metin gormus oldum tabi daha once duymustum osmanlicayi belki gormusumdur de ancak ne oldugu konusunda hicbir fikrim yoktu. İlk yilda osmanlicaya bir turlu isinamamistim arkadaslarim okurlardi fikir yuruturlerdi bense ne konustuklarini ne soylemeye calistiklarini anlamaya calisyordum ve cok agirima gidiyordu zira arkadaslarim cocukken kuran kurslarina gidip kuran okumasini bildikleri icin benim kadar zorlanmiyorlardi. İste o zaman annemin sozunu dinlemeyip kisa bir sure kurankursuna gidip biraktigim icin kendime kahretmeye basladim ve utandim bu durumumdan. Ben de osmanlica okumasini ogrenmeliydim evet belki diger arkadaslarima nazaran cok cok daha fazla calismam gerekiyordu ama kafama koymustum ogrenecektim ve iknci sinifta diger arkadaslarima yetismistim onlar kadar bende biliyordum artik. Ucuncu sinifin son zamanlari idi ve osmanli yukselme donemi dersinde arkadaslarim hocayla gelecek yil tez konusu olarak ne alalim diye istisarede bulunuyorlardi. Hocamizda surekli arsiv belgeleri calisan bir hocaydi ve isterseniz bes kisilik bir grup olusturun ve size ser'iyye sicili vereyim dedi. Ayni anda dort arkadasim gonullu oldu ve bir ogrenciye daha ihtiyac vardi bende yapabilirmiyim yapamazmiyim diye dusunurken bir anda elimi havada buldum ve besinci ogrenci ben oldum ve'l-hasil o yaz tatilinin tamamini yine osmanlica calisarak gecirdim ve ondan sonra surekli osmanlica calisir ve cozmeye calisir oldum farli bir ilgi duymaya basladim osmanlica cozdukce. Bunda benim osmanlica ile tanisma hikayem. Selamlar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.