12 Mart 2015 Perşembe

Osmanlıca ile Tanışma Hikayem / Recep Tokmak

Liseye gidiyordum.  Osmanlicanin ne oldugu hakkında en küçük bir bilgim bile yoktu.  Fakat çok güçlü bir kelime hazinem vardı.  Halit ziyanin bütün eserlerini okumuş haliyle de arapca kelime hazinem gelişmisti. Bir gün bir kitapçıda kitap bakarken duvardaki bir yazı çok dikkatimi çekti.  Latince harflerle söyle yazıyordu.
Aklın nuru funun u medeniyedir ruhun nuru ulum u diniyedir. Her ikisinin ittifakiyle hakikat tevellud eder . Talebenin aklı pervaz eder. Irtifak ettikleri vakit birincisinden hile ve şüphe ikincisinden ise taassub tevellud eder. 
İşte bu söz beni çok etkiledi.  Kitapçıya sordum ki bu sözün kime ait olduğunu biliyor musunuz.  Bediuzzaman hazretlerinin dedi. Duydugum bir isimdi. Onun kitabı var mi dedim.  Var dedi. Hasıli  Bu büyük zatin davasını anladigim günde osmanlica öğrenmeye karar verdim.  Bu da benden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.