24 Nisan 2015 Cuma

Arşiv Okumaları / 108

[Fazıl-ı muhterem Ali Emiri Efendi üstadımız tarafından ihda buyurulmuştur:]

Divan-ı Hazret-i Fatih'ten


Bir Gazel-i Âşıkane ve Şahane

Bir şâha kul oldum ki cihân ana gedâdır
Bir mâha tutuldum ki yüzü Şems-i Duhâ’dır

Sevdiğim ise seni günâhım behey âfet
Öldürme beni cevr ile kim aşk belâdır

Baş üzre yer etsem yeridir şu’le-i âba
Hicrân şebi yâr eşiğine râh-nümâdır

'Îde yüzün ü Kadr’e saçın olalı teşbîh
Kadr ile bana 'îd hemîn subh u mesâdır

Âhım feleğe erdi yaşım tutdu cihânı
Hâlime benim şâhid olan arz u semâdır

Avnî (1) dile zulm eyledim ol dilberi sevdim
Cevr ile cefâ aha cezâ olsa sezâdır

Bir dilbere düşürdü beni gerdiş-i devran
Kim mâh u güneş yüzü ziyâsında Sühâ’dır

1) Mahlas-ı şahaneleri (Avnî)'dir.

Not: Fatih Sultan Mehmet'in mahlası Avnî'dir.


Zafer Şık
Osmanlı Türkçesi Arşiv Uzmanı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.