16 Nisan 2015 Perşembe

Arşiv Okumaları / 75

Benim iki gözüm
Kastamonu'da bulunmadığından hâk-i pây-i devletinize bin adet bamya, yüz adet patlıcan on kıyye fasulye bir şişe çilek şurubu hediyye-i acizi olarak  gönderilmişdir. Safa-yı hatır ile istimal buyurun. Huda alim boğazımdan geçmeyib bir yolcu görünmekde idim. Hele zabtiyyelerin geldiğine dünyalar benim oldu efendiciğim.
Havadis olarak Hacı Hanım hâk-i pâyinize mahsus yazdırdı. Tarih-i ariza-i bendegânemden bir gün evvel mahdumu Ahmed Bey bendeleri elindeki çantanın içinde otuz bin guruş zayi' eyledi. Hâlâ bulunmadı ve içinde bazı evrakları var imiş efendim. Hacı hanımın ahı kalmadı. Taaccub olunacak bir şeydir.

Canım paşacığım
Kastamonuya bizleri aldıp aldırmayacağınıza dair ve İneboluya aldıracağınıza dair  yok bu kış İstanbulda oturun  konağı değiştireceğimize dair her ne ki emriniz olur ise serian işar buyurmanızı pek aşırı rica ederim efendim


Not: Kastamonu mutasarrıfı eşinin mektubudur.

Bu metin Osmanlıca Tarih Edebiyat grubu üyeleri tarafından çevrilmiştir.

Osmanlı Türkçesi Arşiv Uzmanı
Zafer Şık

Osmanlıca Tarih Edebiyat grubuna ulaşma linki


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.